LØSNINGA PÅ EN GJENSTRIDIG MANDAG

Yepp..da var det mandag igjen - og ei helt ny, ubrukt uke står for døra.


Det var et aldeles nydelig vær her i går - og jeg hadde egentlig tenkt å både trø meg en langt tur, samt få ut et blogginnlegg - meeeen så ble jeg litt vél mye opphengt i et prosjekt jeg holder på med, så hele dagen fløy i fra meg.
Og på kveldingen fikk jeg verdens koseligste besøk, så vips - der var hele søndagen oppbrukt, hehe 😃

Så var det den nye dagen og uka da..og verre og mer gjenstridig mandag skal man lete lenge etter..i alle fall for min del. Våkna først klokka 4, av at ryggen ropte varsku. Kjentes ut som om noen hadde sneket seg under meg i løpet av natta, og kjørt en kniv opp gjennom korsryggen. Forbaska!!
Jeg karra meg opp og ut på badet, og fikk lempa innpå en paracet - og klarte faktisk å få sove igjen til klokka var halv6. Da var hodet uthvilt - men ikke ryggen. Den kniven satt fremdeles godt planta der - så her måtte det sterkere lut til...YOGA!
I mangel på tepper å ha på gulvet, ligger yoga-matta mi klar foran tv til ei hver tid..så det er bare å dra den litt ut på gulvet, og så er man klar til dyst.


Skal innrømme at de første 5 minuttene var totalt pyton jævlige, og det føltes som glødende nåler satt fast baki der. Men ved å holde fokus kun på pusten og utførelsen av øvelsene i stedet for ryggen, begynte musklene sakte men sikkert å føye seg etter min vilje..og etter en halv time, satt jeg godt planta foran vinduet i kjøkkenkroken, med frokost og rykende varm mårrakaffe..om ikke spretten som en ungfole, så i alle fall helt oppegående - og klar til dyst.

Og da klokka akkurat var passert 7, kunne traske meg ut i godværet og nyte sola litt..




..og kom meg så ned på trening, og fikk starta på den 6-ukers planen jeg har satt meg fore..


Heldigvis viste det seg å være en temmelig myk start på disse ukene - og jeg satt faktisk igjen med følelsen "hey - er dette alt jeg skal få lov å gjøre?" når jeg var ferdig, hehe. Og nå bare gleder jeg meg til i mårra..da skal jeg i tillegg til treninga, ha et møte med en personlig trener. Den timen er faktisk gratis, og fulgte med på lasset da jeg meldte meg inn igjen i januar.
Så nå kan jeg få litt hjelp med bl.a å forbedre teknikkene..

Yepp..liver ER herlig 😍

Kommentarer

Populære innlegg