..NO MÅ D FAEN MÆ VÆRE NOK!!

..ja selv hvor enig jeg kan være i akkurat de ordene, var det nok ikke mine..ikke denne gangen, i alle fall 😉 Personlig må jeg bare si at jeg har "slutta fred" med hele snøen, jeg. Kan jo uansett ikke gjøre noe som helst, hverken fra eller til - så da gidder jeg rett og slett ikke irritere meg over den.
Men at noen kan få helt fnatt, forstår jeg jo - og det har jo kommet en god del igjen, bare det siste døgnet. Så jeg har absolutt sympati med de stakkarene som må frem med skuflene..


Og når man er ute å tusler tidlig på dagen, har brøytemannskapet ikke rukket å ta fortauene, så daaaa må det grynnes..ble litt ekstra trim i dag ja, hehe 😁


I alle fall..kroppen min var nesten så god som ny da jeg sto opp i dag - så da gjorde jeg som planlagt, og rusla ned på ukas siste trening. Og det var da jeg overhørte det som er opphavet til dagens blogg-tittel. Da jeg hadde grynna meg nesten frem til treningssenteret, passerte jeg et par eldre fyrer som sto i hver sin oppkjørsel å skuflet snø som to helter. Jeg fikk ikke med meg hva han øverst i bakken egentlig ropte - men i det jeg passerer kar nummer to, kauker han skikkelig rå-irritert "Ja - mæn no må d faen mæ være nok!! Satan i Hællvette óg, altså!!"

Og det er i sånne tilfeller at den syke humoren min kommer hoppende på meg - for jeg var bare SÅÅÅ langt unna å snu meg og si til fyren "så-så..pust nu godt..om nån få uke e detta glømt"..
Men heldigvis klarte jeg å holde kjeften min - for jeg regner med at selv om det ikke er sesong for tjære & fjær, så jeg for meg at jeg glatt kunne endt som en levende snøball før fyren hadde dytta meg uttafor bakken, hehe 😂

Så jeg kom meg nå bare ned på treninga, jeg - og jeg må si det føltes utrulig godt å klare å gjennomføre det som jeg hadde satt opp på ukesplanen min.
På tur hjem var det litt lettere å gå - for de var begynt å rydde litt på fortauene. Dessuten bruker jeg nesten bestandig gå en annen vei hjem, som er mer trafikkert av både folk og biler. Dette for å få med meg en grei oppoverbakke som siste innspurt før jeg er hjemme igjen. Kjekt for kondisjonen...



Ha en nydelig søndag videre, alle sammen 💓

Kommentarer

Populære innlegg