TRAUMER ER IKKE FLAUT

God mårra igjen, alle sammen..har blitt litt hopping i blogginga mi de siste dagene, men det har vært så mye annet som har foregått - så jeg har rett og slett valgt å holde fokus på meg selv, kroppen og det som må gjøres.
Men her kommer et lite mårra-innlegg.

Som overskrifta og dette bildet sier, omhandler innlegget noe som er relatert til traumer, og essensen av det å tilpasse seg og overleve..

(bildet er lånt fra nettet)


Og som overskrifta også sier - traumer er IKKE flaut. Men du verden så mange mennesker som lider hver dag, fordi skam og skyldfølelse er festet ved det de har opplevd. Og dessverre er det mange som har fortrengt store deler av livet sitt - og kjemper en innbitt kamp mot det som skjuler seg i sinnet.

At dette innlegget kommer akkurat nå, er fordi jeg i min kamp mot mine egne demoner, har valgt å ta en ny vei for å finne eventuelle skjulte traumer - og jeg er med i ei flott gruppe som driver med traumeterapi etter en såkalt IoPT-metode.
Jeg skal ikke gi meg ut på å prøve å forklare med egne ord her - det kan fort bli kaos, hehe..derfor legger jeg ved en link til en side som forklarer det.
Linken legger jeg også ut på link-siden oppe i menyen her, så den blir lettere å finne for dere en annen gang, dersom dere er interessert.

Den gruppa jeg er med i, møtes ca.1 gg i mnd, og jeg har hatt stort utbytte av møtene så langt. Denne gangen gikk jeg inn kun som en såkalt resonansgiver - men gjett om jeg hadde utbytte av det likevel.

På grunn av taushetsplikten, hverken kan eller vil jeg si noe om det som skjedde der. Men jeg håper noen tar seg tid til å se litt nærmere på hva dette egentlig går ut på - og at flere kanskje kan begynne å faktisk forstå at det nok er mer normalt enn unormalt å ha et eller annet form for traume som henger ved en - og at det hverken er flaut - eller umulig å gjøre noe med.

Ha en nydelig torsdag, alle sammen..og ta vare på dere selv og hverandre 💓





Kommentarer

  1. Jeg har aldri hørt om dette, men var interessant å lese det som står på sida du linker til. Fint at du får utbytte av det, også som resonansgiver :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det er vel ganske nytt også - sånn i den store sammenhengen. Jeg hadde aldri hørt om det, før nå for et par måneder siden, da jeg ble spurt om å være med. Fint at du fant det interessant =)

      Slett
  2. Nei, det burde da VIRKELIG ikke være flaut. Så bra du har utbytte av møtene :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei - det BURDE ikke det..bare synd at så alt for mange sitter med den følelsen.. =)

      Slett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar..ris & ros - tips & idéer mottas med takk.

Populære innlegg