UTREDNING & KJØREFORBUD

Heisann folkens - daaa er jeg endelig kommet meg hjem igjen, etter halvannet døgn på sykehuset. Skal ikke mare så veldig mye mer om akkurat det - men tenkte å gi ei lita oppdatering om hva som har kommet ut av oppholdet.

Først må jeg bare få sagt at jeg er SÅ imponert over all tilbakemeldinga jeg har fått, fra flotte folk som ønsker meg god bedring. Er godt å vite at man er verdsatt 💓
Men jeg må også få poengtere at dette var kun ei utredning - jeg er jo ikke syk nå..jeg hadde et anfall, og kom meg stort sett med én gang - og er så frisk, at jeg HADDE faktisk tenkt å avbestille den timen hos legen på tirsdag..

Men nå gjorde jeg jo ikke det - heldigvis - og har da altså blitt analysert i alle bauger og kanter. En masse tester av både fin- og grovmotorikk, blodprøver, vanlig EKG, telemetri, ultralyd av halspulsårene, MR..
Og dommen ble som følger:
G45.9 Forbigående cerebralt iskemisk anfall og
D50.9 Jernmangelanemi.

Og på godt norsk - drypp & lav blodprosent 😀

Så nå har de foreskrevet ikke mindre enn 3 medisiner jeg skal ta fast - og så ga de meg en pose med jern via veneflonen før jeg fikk dra hjem.



Og så langt - alt vél og som forventa..det som ikke var heeeelt som jeg hadde regna med, var at jeg fikk kjøreforbud - i hele 4 uker til å begynne med..så får fastlegen min finne ut om jeg får den rettigheten tilbake etter det..akk ja..da får bare den stakkars, trofaste Buster stå der, da..og finne seg i at han blir bytta ut med Apostlenes hester for ei stund..og så krysser jeg fingrene for at han ikke er som mannfolk flest, og blir grinete på meg fordi jeg har svikta han..selv om jeg må.. 😉



Var rimelig sliten da jeg kom hjem i går ettermiddag - man blir jaggu sjuk av sykehus, hehe..men jeg tenker at det må jo være lov å være litt satt ut etter et sånt maraton-døgn..

Men nå er det en ny dag - og formen virker å være helt kanonbra..skal kose meg skikkelig med frokosten min i ensom majestet og nyte utsikten...



..og så skal jeg gjyve laus på dagen..hva enn den bringer med seg. Må i alle fall få henta medisinene mine - og så har jeg lyst til å prøve å få ferdig oppussingsprosjektet mitt her..(akkurat DET kommer i et eget innlegg etter hvert..so stay tuned 😉)

Ha en fantastisk dag, alle sammen 😘

Kommentarer

Populære innlegg