KJEDSOMHET FOR EI GOD SAK..

Hei og god tirsdag, alle sammen. Som vanlig har jeg klart å "glømme" hele blogginga i ei halv evighet..mye fordi jeg har måttet holdt meg temmelig i ro i det siste, og det skjer liksom ikke så mye innenfor de fire veggene mine - i alle fall ikke noe som er spennende å blogge om i hverdagen..men her kommer i alle fall et lite livstegn fra meg.

Nå har nok mange av de som kjenner meg, fått med seg at jeg ble operert for 2 uker siden. Fikk endelig sjansen til å få tatt lårplastikken som jeg har venta på så utrulig lenge.



Måtte melde avbud i november i fjor, og siden den klinikken jeg har brukt på 2 av 3 tidligere operasjoner ikke lenger er under det offentlige, kommer sånne som meg - som får disse inngrepene dekket på grunn ekstremt vekttap - bakerst i køen. Derfor ble jeg overlykkelig da de ringte meg og tilbydde meg en plass uken etter, fordi de hadde fått inn et avbud.

Jeg hadde time kl.10 den7.mai, så kvelden før dro jeg ned til Bergen og ble henta på flyplassen av ei venninne som bor i Øygarden. Jeg sov over hos henne, og så kjørte hun meg til Aleris Nesttun om morgenen.
Operasjonen gikk kjempeflott, og jeg var raskt oppe og i vigør etter narkosen. Skulle EGENTLIG hatt noen sammen med meg hele første døgnet - så de på Aleris hyttet litt med pekefingeren over at jeg ikke hadde noen til å hente meg oppe på avdelinga.
Jeg måtte bare spørre - hva er forskjellen på at noen hentet meg der, kjørte meg til flyplassen og at sønnen min hentet meg på flyplassen i nord - kontra at de på Aleris fikk meg i ei drosje som kjørte meg til flyplassen???
Om jeg hadde kollapset i drosja, hadde garantert sjåføren fått meg på sykehus..og hadde jeg fått et eller annet illebefinnende på flyplassene (mellomlanding i Oslo), så måtte nå i hællspretten noen ansatte der klare å få gjort noe med saken. Og hadde det skjedd noe på flyturene, hadde ikke et eventuelt følge kunne gjort så mye fra eller til, uansett..

..for å si det sånn..de på Aleris skjønte logikken min ;)
Så de sendte meg avgårde, med lykkeønskninger og kommentaren "tøffe nordlænningtøtta", og glad, lykkelig og nyoperert kom jeg meg hjem til nord-Norge, hvor sønnen min var å henta meg og var sammen med meg hele første døgnet.
Det gikk helt supert, og jeg blødde ikke noe spesielt, så jeg passa på å få dratt ut drenene før han dro hjem, så han kunne være behjelpelig med å rydde opp blodsølete på gulvet etter meg, hehe =D

Ellers har ting gått utrulig bra her, og på kontroll hos fastlegen forrige mandag, så ting ganske så greit ut..men var litt vél rød her og der, og det var ikke sluttet å sive blod ut et par-tre steder. 
En liten nedtur var det, at jeg i helga oppdaget at jeg hadde fått en betennelse i såret på ene siden. Men jogga som ei skilpadde i slow motion bort til akutten som ligger 2 minutters gange fra der jeg bor..



..og fikk en hestekur med antibiotika, og i dag er jeg SÅ utrulig mye bedre.



Har vært ute et par-tre småturer med bilen, bl.a for å handle litt - men er innstilt på å virkelig ta dagene fremover med knusende ro. En smule kjedelig i lengden - ja - men det er kjedsomhet for ei god sak, og det er faktisk helt ok =)

De fjernet over 400 gram hud og 400 ml ved fettsuging på hvert lår - og bare se - nå begynner jeg å "bule" på de rette plassene, hehe =P

Før...

..og etter <3





Kommentarer

  1. Så bra du har fått gjennomført det da. DU har vært gjennom en del i de siste årene. Nå er du der du vil kanskje :-) Bra det har leget så bra, forholdsvis i alle fall :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg er sååå utrolig glad for at jeg har fått gjort det nå - og at jeg er ferdig med alle operasjonene. Og sant nok - jeg har vært gjennom en god del de siste årene..og pr. i dag føler jeg så absolutt at jeg er der jeg skal være i forbindelse med akkurat dette, i alle fall =)

      Slett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar..ris & ros - tips & idéer mottas med takk.

Populære innlegg